Synopsis – Erik Pater

Voor- en achternaam: Erik Pater
Studentnummer: 1641395
Specialisatie: User Experience Design
Docent: Sandra Bukman
Format: Animatie

Hoofdvraag: Wat helpt een startende webshop anno 2017 met het verhogen van conversie?

Deelvragen: 

1: Wat komt er kijken bij conversie?
2: Hoe verhoog je traffic naar je webshop?
3: Welke persuasive design technieken/principes zijn er die helpen bij het verhogen van conversie?
4: Welke webshops doen het goed in 2017 en wat kunnen wij hiervan leren?

Synopsis

Steeds meer ondernemers gaan retailen in de online wereld. Dit is geen oud nieuws. De webshops rijzen uit de grond en het gros sterft vaak al snel af. Maar hoe kan het nou dat de ene webshop wel succesvol wordt en de ander niet? En hoe kan jij als startende webshop ervoor zorgen dat jouw bezoekers daadwerkelijk tot aankoop overgaan? Kortom: wat helpt een startende webshop anno 2017 met het verhogen van conversie? In het onderzoek word behandeld wat er komt kijken bij conversie, hoe je bezoekers genereert, hoe je bezoekers ‘onbewust’ kan prikkelen om te kopen en welke webwinkels het goed doen in 2017 en wat een beginnende webshop anno 2017 hiervan kan leren. Het onderzoek bestaat uit een interview en uit literatuuronderzoek uit “Invloed” van Robert B. Chialdini en “Meer omzet met je webshop” van Jurjen Jongejan. Voor UXD’ers is dit een interessant onderzoek aangezien je als UXD’er vaak webshops in het vakgebied zult tegenkomen.

Onderzoeksvraag – Erik Pater

Voor- en achternaam: Erik Pater
Studentnummer: 1641395
Specialisatie: User Experience Design
Docent: Sandra Bukman
Format: Animatie

Hoofdvraag: Hoe kan een reisbureau het beste de prijzen weergeven op hun website? (lees de nieuwe, aangepaste onderzoeksvraag onderin)

Deelvragen:

1: Welke invloed heeft kleur op het menselijk brein?

2: …

Motivatie: 

Ik vind het erg interessant hoe bedrijven meer winst kunnen omzetten. Met name het persuasive design onderdeel vind ik hierbij boeiend. Er zijn namelijk vele designmethoden die de conversie van websites/webshops flink verhogen. Methoden die voornamelijk het onderbewuste aanspreken bij de mens. Wat voor “trucjes” zijn er hier allemaal voor? En hoe kan bijvoorbeeld een reisbureau het effectiefst de prijs van een reis weergeven op hun website?

Onderzoeksmethodes:

  • Diepte interviews
  • Deskresearch

 

Aangepaste onderzoeksvraag 

Onderzoeksvraag:

Wat helpt een startende webshop anno 2017 met het verhogen van conversie?

Deelvragen:

1: Hoe verhoog je het traffic naar je webshop?

2: Welke persuasive design technieken/principes zijn er die helpen bij het verhogen van conversie?

3: Wat voor webshops doen het goed in 2017 en wat kun jij hiervan leren?

 

Literatuur

Invloed, de zes geheimen van het overtuigen – Robert B. Chialdini

Meer omzet met je webshop – Jurjen Jongejan