Eindoplevering Seminar – Bullet Journal – Roos Busink

Naam: Roos Busink
Studentennummer: 1659462
Specialisatie: Visual Design
Klas: JDE-VISD-2B
Docent: Annemieke Pesch
Format: Mini hoorcollege

Hierbij lever ik het volgende in:
– Onderzoeksverslag
– Reflectieverslag
– Presentatie – mini hoorcollege

Eindproducten:

Onderzoeksverslag_Seminar_RoosBusink

Reflectieverslag_Seminar_RoosBusink

Presentatie_Seminar_RoosBusink

Synopsis – Roos Busink – Bullet journal

Naam: Roos Busink
Studentennummer: 1659462
Specialisatie: Visual Design
Klas: JDE-VISD-2B
Docent: Annemieke Pesch
Format: Mini hoorcollege

Hoofdvraag:
Waarom is bulletjournaling een handige tool voor CMD studenten?

Deelvragen:
-Wat is een bulletjournal?
-Wat zijn de voordelen van een bullet journal?
-Wat is de psychologie achter het analoge werken?
-Hoe maak je een goede bullet journal?
-Hoe kan een CMD student optimaal gebruik maken van een bullet journal?
-Hoe heb ik bulletjournaling ervaren?

Synopsis

Tegenwoordig zijn we allemaal druk, we hebben veel te doen, veel plannen gemaakt en we raken het overzicht snel kwijt. We zitten vast aan onze mobieltjes en schrijven bijna niets meer op. Zelf merk ik dat ik ook snel het overzicht kwijt raak omdat ik zoveel moet doen, zowel voor school als voor andere afspraken. Toen kwam ik in aanraking met het zo geheten “bullet journaling”. Een nieuwe methode om je leven te plannen. Een bullet journal is een combinatie van een planner, agenda, to do list en dagboek in een.

Daaruit is de volgende hoofdvraag ontstaan, namelijk: Waarom is bulletjournaling een handige tool voor CMD studenten?

Het doel van dit onderzoek is om te kijken of een bullet journal een handige tool zou kunnen zijn voor CMD studenten / studenten. Ik ga onderzoeken wat een bullet journal precies is en wat de voordelen daar van zijn. Daarnaast ga ik kijken of er een verschil is tussen het digitaal werken en het analoge werken. We werken namelijk steeds meer digitaal, denk aan je smartphone of een tablet, terwijl een bullet journal een analoge tool is.

Als laatste deel van mijn onderzoek ga ik zelf een bullet journal bij houden om te onderzoeken hoe het echt werkt en of het iets voor mij is. Ik zal mijn bevindingen vastleggen en laten zien.

Onderzoeksvraag

(NIEUW)5-12-2017

Naam: Roos Busink
Studentennummer: 1659462
Specialisatie: Visual Design
Klas: JDE-VISD-2B
Docent: Annemieke Pesch
Format: Mini hoorcollege

Hoofdvraag:
Waarom is bulletjournaling een handige tool voor CMD studenten?

Deelvragen:
-Wat is een bulletjournal?
-Wat zijn de voordelen van een bullet journal?
-Wat is de psychologie achter het analoge werken?
-Hoe maak je een goede bullet journal?
-Hoe kan een CMD student optimaal gebruik maken van een bullet journal?
-Hoe heb ik bulletjournaling ervaren?

Motivatie:
Een strakke planning is heel erg belangrijk, nu is er een nieuwe hype Nederland binnen gedrongen, namelijk het bulletjournaling. Ik wil er achter of een bulletjournal daadwerkelijk de productiviteit verhoogt en of het echt helpt om beter te kunnen plannen. Ik wil kijken of dit van toepassing kan zijn voor CMD’rs om zo hun studie beter te organiseren en om zo productiever kunnen werken. Daarnaast wil ik zelf ook een bulletjournal beginnen zodat ik dat ook voor mijn onderzoek kan gebruiken.

Bronnen:
http://smallbusiness.chron.com/importance-planning-organization-1137.html
http://bulletjournal.com/get-started/
http://www.skilledatlife.com/why-planning-our-lives-is-important/
https://www.intermediair.nl/carriere/doorgroeien/competenties/waarom-jongeren-niet-kunnen-plannen-en-leidinggeven?policy=accepted&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.bright.nl/nieuws/wetenschappers-willen-dat-studenten-weer-pen-gaan-gebruiken