Onderzoeksvraag Janaki van Os & Esmé Bouhali

Voor- en achternaam: Janaki van Os en Esmé Bouhali

Klas: Content Specialisatie

Docent: Rob van den Idsert

Format: Documentaire

 

Hoofdvraag:
Hoe zorgen de meiden van Endless Weekend ervoor dat hun Youtube content relevant blijft voor de doelgroep?

 Deelvragen:
– Op welke wijze is de content van Endless Weekend, voorheen Kittehscupcakes, veranderd door de jaren heen?
– Hoe bereikt Endless Weekend de doelgroep?
– Hoe is Endless Weekend bezig met het creëren van content voor hun Youtube kanaal?

 

Bronnen:
Bloomstein, M. (2012). Content Strategy at Work. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
Halvorson, K., & Rach, M. (2012). Content Strategy for the Web. New Riders.
Endless Weekend. Youtube Kanaal. Te raadplegen via: https://www.youtube.com/user/KittehsCupcakesNL

 

Motivatie:

Vannuit onze content specialisatie zijn wij geïnteresseerd geraakt in hoe er keuzes worden gemaakt op het gebied van content creatie. Wij vragen ons hierbij af of zij zich bewust zijn van hun doelgroep en hun content daarop aanpassen of zij hierin hun eigen interesses volgen. Daarnaast zijn wij benieuwd hoe zij op nieuwe ideeën komen voor de hoeveelheid content die zij creëren. Wij hebben ons onderzoek gericht op Youtubers aangezien het in de laatste jaren een fenomeen is geworden in de online wereld.  Waarom verkiezen de jongeren tegenwoordig Youtube boven tv-programma’s. Endless Weekend is een kanaal dat wij beiden volgen en waarbij ons opvalt dat er veel uiteenlopende content wordt gecreëerd.

 

 

 

 

2 thoughts on “Onderzoeksvraag Janaki van Os & Esmé Bouhali

  1. Vernieuwde onderzoeksvraag:

    Hoofdvraag:
    Hoe kan Teske in de toekomst zorgen voor relevante content die bij haar en de doelgroep past?

    Deelvragen:
    – Wat is de kwaliteit van de content van Teske en hoe verschilt deze van haar inspiratiebronnen/concurrenten?
    – Hoe bedenkt Teske haar huidige Youtube content en waar baseert zij dit op?
    – Op welke manier kan Teske nu het beste verder gaan met haar Youtube content en via welke contentstrategie kan zij dit het beste doen?

  2. Bronnen:

    Bronnen:
    Bloomstein, M. (2012). Content Strategy at Work. Morgan Kaufmann Publishers Inc.

    Halvorson, K., & Rach, M. (2012). Content Strategy for the Web (2e ed.). Bakersfield, Verenigde Staten: Peachpit.

Leave a Reply