Onderzoeksvraag Eveline Hoogenboom

Voor- en achternaam: Eveline Hoogenboom
Klas: Content
Docent: Rob van den Idsert
Format: Mini-hoorcollege

Onderzoeksvraag: Welke social media strategie kan de Snorfabriek inzetten om meer bezoekers te trekken?

Motivatie: In het vorige blok heb ik, met een project team, tijdens het eerste NDD project een concept ontwikkelt voor de Snorfabriek. De vraag vanuit de Snorfabriek was toen: Hoe krijgen we de Snorfabriek op de kaart?
In ons concept was social media al een belangrijk aspect, echter kan dit naar mijn idee uitgebreid worden en kunnen hier qua planning betere keuzes gemaakt worden. Het lijkt mij daarom een uitdaging om voor de gemaakte content (en eventuele nieuwe content) een efficiënte, onderbouwde en duidelijke strategie te ontwikkelen.

Deelvragen:
1.
Welke social media strategieën zijn er?
2. Wat voor social media strategie heeft de Snorfabriek nu?
2A. Wat zijn de verbeterpunten?
2B. Wat gaat er al goed?
3. Wat voor (succesvolle) content delen gelijkgestemde bedrijven?

Onderzoeksmethodes:
Deskresearch
Expert/diepte interviews

Relevante literatuur:
Coster, M. & Matters, G. (17-02-2010). Social Media Strategie in 17 stappen. Geraadpleegd op 28-04-2017, van: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20100301_social_media_strategie_in_17_stappen_stap_12_-

 

Oosterveer, D. (16-02-2012). Interview: de sociale strategie van KLM. Geraadpleegd op 28-04-2017,van: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20120206_interview_de_sociale_strategie_van_klm

 

Stoel, J. (24-10-2012). Stappenplan voor succesvolle social mediastrategie [case]. Geraadpleegd op 28-04-2017, van: https://www.frankwatching.com/archive/2012/10/24/een-social-strategie-via-4-belangrijke-flows-case-roompot/

 

Werkcafé. (03-11-2015). Creatieve werkruimte. Geraadpleegd op 28-04-2017, van: http://utrecht.werkcafe.nl/2015/09/13/creatieve-werkruimte/

 

Boek:
van der Kooi, B. (2014). Het social media modellenboek. Pearson Education NL.

 

Leave a Reply