Onderzoeksvraag – Erik Pater

Voor- en achternaam: Erik Pater
Studentnummer: 1641395
Specialisatie: User Experience Design
Docent: Sandra Bukman
Format: Animatie

Hoofdvraag: Hoe kan een reisbureau het beste de prijzen weergeven op hun website? (lees de nieuwe, aangepaste onderzoeksvraag onderin)

Deelvragen:

1: Welke invloed heeft kleur op het menselijk brein?

2: …

Motivatie: 

Ik vind het erg interessant hoe bedrijven meer winst kunnen omzetten. Met name het persuasive design onderdeel vind ik hierbij boeiend. Er zijn namelijk vele designmethoden die de conversie van websites/webshops flink verhogen. Methoden die voornamelijk het onderbewuste aanspreken bij de mens. Wat voor “trucjes” zijn er hier allemaal voor? En hoe kan bijvoorbeeld een reisbureau het effectiefst de prijs van een reis weergeven op hun website?

Onderzoeksmethodes:

  • Diepte interviews
  • Deskresearch

 

Aangepaste onderzoeksvraag 

Onderzoeksvraag:

Wat helpt een startende webshop anno 2017 met het verhogen van conversie?

Deelvragen:

1: Hoe verhoog je het traffic naar je webshop?

2: Welke persuasive design technieken/principes zijn er die helpen bij het verhogen van conversie?

3: Wat voor webshops doen het goed in 2017 en wat kun jij hiervan leren?

 

Literatuur

Invloed, de zes geheimen van het overtuigen – Robert B. Chialdini

Meer omzet met je webshop – Jurjen Jongejan

 

 

One thought on “Onderzoeksvraag – Erik Pater

  1. Hoi Erik,
    ik vroeg me even af of jij nu de herkansing bij mij doet? je naam staat iig op mijn lijstje.

    inhoudelijk: paar aanpassingen qua nederlands:
    Wat helpt een startende webshop anno 2017 met het verhogen van conversie?
    > hoe kan een startende webshop de conversie vergroten door middel van persuasive design?

    1: Hoe verhoog je het traffic naar je webshop?
    > hoe vergroot je traffic naar je webshop ( ‘het’ weglaten)

    G Annemieke

Leave a Reply