Onderzoeksvraag Naomi Abbel

Naam: Naomi Abbel
Klas: Concept
Docent: Rob van den Idsert

Hoofdvraag: Hoe past Audi retorische principes toe in de commercial “Daughter” om vrouwen tijdens de Super Bowl 2017 te overtuigen om een Audi te kopen?

Link naar commercial Audi “Daughter”

Deelvragen:
1. Welke retorische principes zijn er?
2. Waarom spreekt Audi juist vrouwen aan tijdens de Super Bowl?
3. Bij welke retorische aspecten voelen Nederlandse vrouwen zich aangesproken tot de commercial?

Bronnen: 

  • Hoeken, H. et.al., De rol van identificatie in narratieve overtuiging in Tijdschrift voor Taalbeheersing – 29. (2007), 237-250
  • Green, M, et.al. Understanding Media Enjoyment. The Role of Transportation Into Narrative Worlds, 2004, 311-327
  • Vandewijer. pag. 43-45
  • http://fortune.com/2017/02/06/super-bowl-patriots-audi/

Leave a Reply