Seastars make the difference for oceans

format: mini-hoorcollege/ animatie

Synopsis
De laatste jaren zijn de oceanen in het nieuws. Het gaat niet goed met ze. Er is sprake van overbevissing, afnemende biodiversiteit, afstervend koraal en ga zo maar door.
Daarom voert het Wereld Natuur Fonds campagne om duidelijk te maken om de natuur onder water te beschermen, het mooi en inspirerend te houden.

Mijn doel is dan ook om in deze geanimeerde commercial te duiken en te onderzoeken. Hierbij heb ik de volgende onderzoeksvraag opgesteld: Op welke manier wordt ethos, pathos en logos ingezet in de geanimeerde Seastars commercial van het WNF?

Om mijn hoofdvraag te beantwoorden wil ik gebruik maken van meerdere literaturen om achter de technieken te komen. Die weer bijdragen aan een psychologisch effect die mensen activeert. Ook ga ik kijken naar een vergelijkbare animatie en interviews afnemen met WNF en de makers van de commercial. Als laatst wil ik ook graag achterhalen hoe deze commercial valt bij de kijker. Hier wil ik doormiddel van een proefje in de vorm van een enquête achter komen.

Leave a Reply