Synopsis Achsa Angelica

Titel: De hashtag als bindmiddel.

Hoofdvraag
Wat voor impact heeft het gebruik van hashtag op marketing -campagnes?

Deelvragen
1. Wat is hashtag en hoe is het ontstaan?
2. Hoe gaan brands met het gebruiken van hashtags om? en wat voor invloed heeft het?
3. Wat zijn hier de voor en nadelen voor brands?

Synopsis
De hashtag. Die kennen wij wel.
Het teken “#” wordt al tien jaar gebruikt om berichten en of onderwerpen te groeperen op social media. Zo zijn berichten ook eenvoudiger terug te vinden en ontdek je wat er online over bepaalde thema’s gezegd wordt.
Voor een merk is dit volgens mij des te interessanter. De hashtag laat niet alleen zien waar hun doelgroep zit, maar ook wat deze denkt en zegt. Hashtags bieden daarnaast ook de mogelijkheid om campagnes breder te trekken over meerdere kanalen.
In mijn onderzoek heb ik gekeken naar de kansen, voordelen en effectiviteit van de hashtag voor merken. Zo heb ik onder andere de merken Coca Cola en Red Bull onder de loep genomen qua hashtag gebruik. In mijn seminar ga ik vertellen waarom deze grote merken de hashtag gebruiken in hun campagnes en hoe effectief deze campagnes wel of niet zijn.

Mini hoorcollege: De hashtag als bindmiddel.

Leave a Reply