Synopsis – Lotte Bouwhuis

Format: mini-hoorcollege
Titel: Chocoladeverhalen

Hoofdvraag
In hoeverre heeft Tony Chocolonely Johnny Doodle beïnvloed in hun corporate storytelling?

Deelvragen
Wat is het verhaal achter Tony en Johnny?
Op wat voor manier communiceren deze merken hun storytelling in hun producten?
Hoe denkt een deskundige over de vergelijkingen binnen deze merken?
Wat vinden consumenten van Tony en Johnny?

Synopsis
Tony’s ontwikkelde zich vanaf 2003 tot een waar merk en laat met hun storytelling zien hoe ongelijk de wereld is. Johnny Doodle, die in 2015 begon, doet dit ook.  Aan de hand van ‘Transmedia storytelling’ van Boonstra en ‘Grafisch ontwerpen’ van Dabner, Calvert & Casey ga ik analyseren op wat voor manier deze merken hun storytelling communiceren. Van beide merken maak ik een BMC om te zien waar ze in verschillen m.b.t customer segments en value proposition.

Verder zal ik in gesprek gaan met een kenner op het gebied van storytelling die mij kan vertellen over de verschillen tussen Tony en Jonnhy. Met deze onderzoeksmethode hoop ik het vraagstuk over de beïnvloeding van het ene merk op het andere te achterhalen.

Daarnaast wil ik erachter komen hoe consumenten kijken naar deze merken. Hebben ze een merkvoorkeur? Gaan ze voor eerlijkheid of gewoon voor lekkere chocola?

Leave a Reply