Synopsis | Britte Hubregtse

Hoofdvraag: Hoe kan je de online shop ervaring van de winkelketen Zara verbeteren?

Synopsis

De grote winkelketen Zara is gevestigd over de hele wereld. Het is tegenwoordig bijna uitzonderlijk als je geen een kledingstuk van de Zara in je kledingkast hebt hangen. Uit diverse interviews kwam dat de klanten, op het personeel na, erg tevreden zijn over de shop ervaring in de winkel (offline). Maar de online ervaring wordt door iedereen als negatief ervaren. De website wordt door veel mensen bezocht, maar leidt zelden tot een aankoop. Terwijl ze in de winkel wel hun kleding kopen bij de winkelketen.

In de huidige maatschappij is het interessant om te zien dat de online shop ervaring zo slecht wordt ervaren bij zo’n grote winkelketen. Omdat de bevolking voor een groot deel bestaat uit digitale bewoners die regelmatig dingen online kopen. Digitale bewoners zijn mensen die geboren zijn na 1980 en zijn opgegroeid met internet en smartphones etc. (Het einde van online winkelen, Wijnand Jongen).

Maar wat zijn dan precies de verschillen tussen de online shop ervaring en de offline shop ervaring van de Zara? Wat zorgt ervoor dat deze ervaringen niet gelijk zijn? Hoe maken andere winkelketens hun online shop ervaring zo aantrekkelijk mogelijk? En wat verwachten de consumenten nou eigenlijk van een online shop ervaring?

Al deze vragen worden gebundeld in een conclusie waar ik een advies geef hoe de online shop ervaring van de winkelketen Zara kan worden verbeterd,

 

 

Leave a Reply