Onderzoeksopzet – Babs Tersteeg (herkansing blok E)

Naam: Babs Tersteeg
Studentennummer: 1674878
Specialisatie: Visual Design
Klas: JDE-VISD-2B
Format: Animatie of Mini Hoorcollege

Hoofdvraag:
Welke invloed heeft de technologie-rijke omgeving van generatie z gehad op hoe kids en jongerenmarketing tegenwoordig wordt aangepakt?

Deelvragen:
1. Wie is generatie Z?
2. Hoe verschilt generatie Z van vorige generaties?
3. Welke marketingstrategieën gebruikten bedrijven bij eerdere generaties om kinderen en jongeren aan te spreken?
4. Welke marketingstrategieën gebruiken bedrijven tegenwoordig om Generatie Z aan te spreken?

Motivatie:
Tijdens mijn stage heb ik mogen filmen op meerdere evenementen. Een van deze evenementen was een kids en jongeren marketingdag waar ik veel heb geleerd over hoe bedrijven proberen in te spelen op kinderen en jongeren van nu. Ik vond dit ongelooflijk interessant niet alleen omdat ik half bij de doelgroep millennials en half bij deze doelgroep “generatie Z” hoor, maar ook omdat ik overal om me heen dingen op dit gebied zie veranderen en bedrijven soms op een geweldige manier weten in te spelen op de generatie van nu en soms de plank ook compleet mis slaan. Ik vind het een interessante sector en zou dan ook graag zelf meer over kindermarketing en generatie Z leren. Daarnaast is dit ook een interessant onderwerp voor CMD omdat generatie Z een belangrijke doelgroep is en zal zijn de aankomende jaren.

 

Leave a Reply