Onderzoeksvraag – Juul Beijer

Naam: Juul Beijer
Studentnummer: 1642071
Specialisatie: UXD
Docent: Pier Tholen
Format: Mini Hoorcollege

Hoofdvraag
Hoe wordt de consument via online marketing naar de supermarkt geleid om een gezond sapje te kopen?

Deelvragen
– Welke verschillende gezonde sapjes zijn er te vinden in de supermarkt?
– Hoe wordt de merkbeleving van een gezond sapje verschillend neergezet?
– Waar zijn die doelgroepen online te vinden?
– Met welk uxd kun je deze doelgroepen in contact brengen met de gezonde sapjes?
– Hoe kan je bijvoorbeeld social media een rol laten spelen in het uxd?

Motivatie
Gezonde sapjes worden steeds populairder. In de supermarkt kan je er bijna niet omheen, zelf maak ik thuis regelmatig een gezond fruitsapje. Vaak zien de verpakkingen van deze sapjes er hip uit waardoor (vooral) jongeren het denk ik kopen. Maar voor dat iemand iets koopt in de supermarkt, heeft hij het product vaak al eens gezien. Maar waar komt iemand voor het eerst in aanraking met een product en waar zit de trigger om dit product ook daadwerkelijk te kopen? Dat ga ik met dit seminar onderzoeken.

Literatuur
– http://www.marketingfacts.nl/berichten/overtuigd-beinvloed-door-persuasive-design
– http://conversionxl.com/5-principles-of-persuasive-web-design/
– http://www.ah.nl/producten/frisdrank-sappen-koffie-thee
– http://www.jumbo.com/producten?
– http://www.frankwatching.com/archive/2010/02/18/21-conversie-optimalisatie-geheimen/
– http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/24/6-visies-op-persuasieve-communicatie/

 

Leave a Reply